2014. október 12., vasárnap

Játék a színekkel - Marcsi párnája


Így készült Marcsi párnája

Egy kedves barátnőm nagyon régóta rágja már a fülemet, hogy varrjak neki egy színes ágytakarót. Ahogy az ideje engedi gyakran jár hozzánk látogatóba.  Szeptember egyik hétvégéjén szintén járt nálunk és azt kérte, hogyha a takaró elkészítését nem is tudom most az időmbe belezsúfolni, akkor legalább egy párnát varrjak neki! :)  A következőkben a párna készítésének történetét szeretném megosztani Veletek!



Beleegyeztem, hogy a közreműködésével készítek neki egy párnát. Gyorsan el is kezdte lelkesen válogatni az anyagokat a hulladékok számára fenntartott zsákból, még mielőtt meggondolnám magam. Úgy tervezte az a jó, ha színes lesz és mindenféle anyag lesz benne. Én pedig úgy gondoltam, hogy a káoszba is lehetne vinni egy kis rendet. Ne össze-vissza varrjuk egymás mellé az anyagokat! :)


Összeállítottam szín-csoportokat. Kék-zöld, sárga-piros, lila-zöld, sárga-rózsaszín és így tovább. A kis kupacokból egymás mellé válogattuk az anyagokat, alaposan szelektálva. Végül így alakult ki 9 db kis négyzet. Minden négyzet közepén egy 8,5 cm-es (varrásráhagyással együtt, így a végeredmény így 7 cm) négyzet áll és ez kapott további két keretet 3,5 cm-es csíkokból.(végeredmény: 2 cm) Egy színes négyzet végül 15 cm-es lett. A párna teljes mérete 45 x 45 cm.


Egy ideig kirakóztunk a földön, hogyan mutatnak a legjobban a kis négyzetek. Melyik kerüljön egymás mellé. Az utolsó darabot már az elrendezéshez igazítottuk: itt sok a sárga, ott kevés a zöld...vagy legyen inkább rózsaszín? Végül az alábbi elrendezés alakult ki.

A darabokat szépen sorban összevarrtam. Ezt követte a hátlap és a tűzés.


Úgy gondoltam a tűzés fogja igazán különlegessé tenni. Bár igaz, Marcsinak már a színes négyzetek önmagukban is tökéletesen megfeleltek! A színek utána  tűzéssel játszottam egy kicsit. próbálgattam, hogy szögletes, vagy íves legyen-egy egy csigavonal. Egyes részeknél az anyag színével megegyező cérnát használtam, más részeknél éppen az ellenkező színt. (pl.: piros-kék)

Íme a végeredmény. Beszéljenek helyettem a képek!










 Végül -külön kérésre az egész párna kapott egy narancsos színű keretet és bordó hátlapot. (Jelenleg az ágyon bordó színű takaró van.)





Aki kedvet kapott hozzá, tessék feltúri a maradék anyagokat! Kellemes vasárnap délutáni kikapcsolódás! :)


Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.

Ha szeretnéd megismerni az eddig megjelent magazinokat, akkor néz körül a webshopban. Az elmúlt egy évben megjelent online magazinokban 50 különböző szabásminta jelent meg, a táskáktól a takarókig: Foltvarrás Szilvivel online magazin:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése