2016. november 18., péntek

Mézeskalács díszek textilből


Közeledik a karácsony, kezdek én is az Ünnepekre hangolódni. Felvetődött az ötlet, hogy saját készítésű karácsonyfadíszeket tegyünk fel a fára. Ez minden évben felvetődik, de valahogyan sosincs rá elég idő.  A foltvarrással készült karácsonyfadíszek mellett, helyet kaptak a filcből készült figurák is. A készítés folyamatát és annak tapasztalatait szeretném bemutatni a következő képsorok és némi rövid magyarázat segítségével.
  • Színes barkács-, vagy gyapjúfilc. Az utóbbi drágább, de általában vastagabb és így szebb lesz a végeredmény is.  A közelünkben csak barkácsfilcet lehet kapni, így azokkal dolgoztam.
  • Színes hímzőfonalak az apró részek hímzéséhez, és az akasztó elkészítéséhez.
  • Gombok, szalagok, masnik a díszítéshez
  • Néhány helyes kis sablon 

A szükséges alapanyagok: 

 A sablonokat körberajzoltam a filcen. Mindegyikből két darabot -színét és fonákját, hogy összevarrás után ki tudjam kicsit tömni.
Berajzoltam az apró részleteket, majd hímzőcérnával kihímeztem őket és/ vagy varrógéppel applikáltam. 
A foltvarrásban igen gyakran használom a gépi applikációs technikát, így ez nálam “szakmai ártalom”, hogy még az igen apró darabokat is gyakran géppel rögzítem.
A kész figura elő és hátlapját pelenkaöltéssel összevarrtam. A képen látható darabot géppel készítettem, de meggyőződésem, hogy kézzel még szebb eredményt kaphatunk!
Ezt követően kitömtem baba-töltő anyaggal (Egyszerűen, IKEA párnatöltelékkel.)
A kislány mézeskalács figura szoknyájának szánt fodor-díszítést először  az applikációval együtt felvarrtam az előlapra. A szélek eldolgozásánál viszont kiderült jobb ha utólag-kitömés után teszem ezt meg.
Ha géppel varrjuk  össze őket ügyeljünk, hogy az alsó szál is a felső színnel megegyező legyen, különben nem lesz szép a hátoldala!

A télapó figurája kicsit összetett, mert többféle színt használtam a rátéteknél. Géppel készítettem ezt is. Ilyen lett a hátoldala! Ezt el kell takarni egy másik darabbal!  
Az összevarrás ez esetben egyszerűbb is kézzel, mint géppel!
A hintaló mintájánál az volt az eredeti terv, hogy a lába között kieső részt nem vágom ki, csak egy sötétebb rátéttel “tüntetem el”. valamiért mégis úgy gondoltam, szebb ha kivágom. Őszintén szólva jobb lett volna, ha az eredeti tervet tartom, mert akkor ki is tudtam volna tömni. Így tömőanyag hiányában pille könnyű lett, nincs semmi tartása. 

A sörényét és a farkincáját a két réteg közé varrtam. Ehhez puha barna well-softot használtam, de jó megoldás  lehet a barna hímzőfonalból készült sörény is.



Géppel is könnyen össze lehetett varrni.

A fenyőfa és a hóember a legegyszerűbben elkészíthető minták közé tartozik, akár kézzel, akár géppel varrjuk meg őket. A fenyőfát sokféleképpen díszíthetjük is.

Az angyalka elkészítése kicsit tovább tart, de szerintem megéri megvarrni! A legszebb akkor lesz, ha külön elkészíted az elejét és a hátoldalát, minden részletével és végül összevarrod.




  Egyik oldal:

  Másik oldal:
 Varrd össze, csak az alját, hagyd nyitva!
 Ilíyen elsz a hátoldala:
 Ilyen az eleje:
 A nyíláson keresztül tömd ki egy kis tömőanyaggal:
 Varrd össze a nyílást, és díszítheted csipkével is.


Félix és a karácsonyfadíszek:



Jó munkát kívánok hozzá! :) 

Jut eszembe. :) Készült a kis díszekhez textil fenyőfa is, ami a Foltvarrás Szilvivel 2015. decemberi számában jelent meg. (A kis fenyőfa varrási útmutatója mellé megkapod az összes dísz sablonját is!)


2016. november végéig tartó akcióban a Fotlvarrás Szilvivel online magazin 2015 november-decemberi számát meg tuod kedvezményesen is vásárolni. A két magazin 10 különböző karásonyi ötlettel (részletes varrási útmutatóval, szabásmintákkal, sablonokkal és videó segítséggel) most csak 3000 Ft-ba kerül!


Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre!  A feliratkozáshoz kattints IDE

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése