2014. december 26., péntek

Tányéralátét applikált újévi malackával

A karácsonyi ünnepek után lassan kezdünk az ÚJ ÉVre hangolódni. Aki még eddig nem tette, az is lassan megfogalmaz magában néhány újévi fogadalmat. Kívánom, hogy legyen közte a "sokat fogok varrni!" mondat is. :) Ehhez szeretnénk egy újévi malackával sok szerencsét kívánni!



Megkértem Csillát, hogy készítsen egy újévi malackát, akit most tányéralátét formájában keltettem életre. De el tudom képzelni  bármilyen konyhai kiegészítőn: kötényen, esetleg edényfogó kesztyűn is. Persze nincs kizárva a falikép -falinaptár?- készítése sem. Mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy mit készít belőle!

Első lépésként,  töltsük le a malacka szabásmintáját!




Anyagszükséglet:

A kész tányéralátét méretei: 35 x 45 cm. Ennek megfelelően az anyagszükséglet  a következő:
  •  35 x 45 cm-es
  • mintás pamutvászon
  •  28 x 36 cm-es
  • sárga színű pamutvászon
  •  kisebb darabok:
  • kétféle árnyalatú rózsaszín-,mintás piros- és zöld színű pamutvászon, 
  • fekete filc;
  • fekete- és rózsaszín hímzőfonal
  • ragasztófátyol
  • ragasztós vetex, vagy vékony közbélés


A minta előkészítése:

A sablon bontott mintája segítségével rajzoljuk át a malacka darabjait a ragasztófátyol papírjára.



Vágjuk ki a darabokat és a megfelelő színű anyag hátoldalára vasaljuk fel a ragasztófátyolt.



Íme a malackánk darabokban:



A sablonban található teljes rajz segítségével készítsünk segédfóliát. A segédfóliát használjuk a részletek pontos illesztéséhez!


A kész malacka darabjait vasaljuk fel forró vasalóval. A vasalót csak nyomjuk rá az anyagra. Amennyiben a szemnek barkácsfilcet használunk, azt ne vasaljuk, mert el fog olvadni. (Nem szándékosan, de teszteltem. :))

Applikálás

A vasalás után elkezdjük az applikálást. Úgy kapunk szép eredményt, ha mindig az anyaghoz illő színű cérnát használunk.

Az applikáláshoz  a következő beállításokat szoktam használni. A cikk-cakk öltést használom Az öltés szélességét mindig a darab méretéhez állítom, de leggyakrabban 3,5 és 4 közé állítom. Ha kisebb darabot varrok fel, mint pl. a malacka szájában lógó lóhere, akkor 2,5-2,8 közötti értékre állítom a  varrógépet. Az öltés sűrűségét mindig 0,5-re. Így kapok hímzéshez hasonló varrást. (Ezt mindenki ki tudja tapasztalni magának, de  a lényeg, hogy a nullához közelítő értéket adjunk meg.)


Emellett fontos a felső szál feszességén is állítani. A középérték 4-6 között van. Normál varrásnál ezt használjuk. Applikáláskor viszont lazábbra kell állítani a szálat, így az alsó szálat nem fogja véletlenül felhúzni a gép. Általában 3-as, 2-es értékre állítom be. Az ideális beállítást  mindenki ki tudja tapasztalni a saját varrógépén.



Ha készen vagyunk az applikálással, hímezzük ki  a szemöldököt, szájat, farkincát és a frufrut. (én az utóbbit véletlenül elfelejtettem.)

Készen van az újéi malackánk! :)

Ha szeretnél többet is megtudni az applikálásról, akkor kattints az alábbi képre:


A mintából most tányéralátétet készítettem, ezért csak nagyon vékony egy oldalon ragasztós flízt használtam. Hátlapnak pedig erősebb anyagot, hogy legyen tartása. (molinót)




A három réteget tűzéssel rögzítettem egymáshoz. A minta tövében varrtam körbe a malackát.




Az előlap még kapott egy fólia réteget. Méterárukánt kapható fóliát vásároltam. Általában a csipketerítők felé szokták használni, hogy megvédjék azt a szennyeződésektől.

Szegés

Végül egy halványlila szegőpánttal kereteztem. A fólia miatt, nem varrtam még egyszer körbe a szegőt az előlapon. Tartottam tőle, hogy a varrás úgy szétlyukasztja a fóliát, hogy az el fog szakadni, ezért hátul kézi varrással rögzítettem a pántot a hátlaphoz.




BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNUNK!

Még egy felhasználási mód: Újévi szerencsemalacos kötény készítése



Jó munkát kívánok hozzá!

Szilvi
Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.


Ha szeretnéd megismerni az eddig megjelent magazinokat, akkor néz körül a webshopban. Az elmúlt egy évben megjelent online magazinokban 50 különböző szabásminta jelent meg, a táskáktól a takarókig: Foltvarrás Szilvivel online magazin:



1 megjegyzés: