2015. március 9., hétfő

Indián nyár patchwork ágytakaró

Az egyetemi éveim alatt egy kedves barátnőm kiment Amerikába szerencsét próbálni. Neki köszönhetem a mai napig nagy becsben tartott American patchwork and Quilting magazinokat. A 2000. decemberi szám címoldalán látható az alábbi takar, Looking Back címmel. A meleg színei nagyon megtetszettek., át is kereszteltem Indián nyárra. :) Az elkészítése viszonylag egyszerű és a  blokkok mérete miatt igencsak haladós darab. Ami mindezt visszatartja, az a kézi applikációval készült díszítő motívum. 


A pinteresten megtaláltam az egyik eredeti fotót is. Sajnos a hivatkozás már nem elérhető, de a képet ide felteszem.



A készítésekor egy budapesti patchwork tanfolyamon mélyítettem a tudásom. A tanfolyam résztvevőinek munkáit kiállították a szentendrei skanzenban. Az idő nagyon szorított, márpedig a kézzel készített dolgoknak megvan a "technológiai-idő" igénye. Így végül a kész munkámban csak a 4 sarki blokk kapott applikációs díszítést. Ekkoriban még nem ismertem a szegés csínját-bínját és a tűzésem is elég kezdetleges.  Ma már tisztában vagyok a tűzés fontosságával, ezért igyekszem nem spórolni vele!


Az újság hasábjai szerint a minta közepén egy Ohio-csillag blokk rajzolódik ki. Érdekes, mert ezt a csillag-motívumot mi inkább a Texas csillaga néven ismerjük:


A minta csalóka, mert a közepén csak egy egyszerű négyzet van. Ezt veszi körül 4 Repülő vadlibák csík és keretezi a két háromszögből álló négyzet:


Első lépésként összevarrjuk a  két háromszöget. Ebből a négyzetből 4 db szükséges egy blokkhoz.


A következő lépés a repülő vadlibáék elkészítése. Egy blokk 16 db repülő vadlibát tartalmaz, 4 db ilyen hármas sort:


A repülő vadlibák készítéséről már írtam: ITT

A darabokat összeállítjuk a következő sorrendben:





Az általam használt méretben egy blokk 30 cm x 30 cm és minden darab 0,7 mm-es varrásráhagyást tartalmaz.
A  blokk sablonja letölthető innen: Looking back

Végül az applikált mintát varrjuk rá a blokkra.








Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése