2015. március 25., szerda

Saját készítésű memóriakártya kislányoknak


memóriakártya__19

A napokban rátaláltam egy nagyon ötletes memóriajátékra. Elhatároztam, hogy elkészítem a saját verziómat. A filc helyett anyagot fogok használni. Így az elkészítés módja is kicsit más lett. Az egyik anyagbeszerző utamon bukkantam rá erre a kedves kis mintára. Egy minta 7 x 7 cm-es kis négyzetből áll.Összesen 16 különböző minta található az anyagon. Az eredeti játékban különböző színes anyagokból készültek el a kártyák. Idővel én is tervezem, hogy bővíteni fogom a játékot. A színes kis kártyák a kicsiknek játékos színtanuláshoz is jó. Tegnap este kipróbáltam a 3 éves kislányommal. Egyelőre, csak “keresd a párját” játékot játszottunk. A 2 éves kisfiam is lelkesen csatlakozott, keresete a cicákat, a kislányokat, és a virágokat. 



memóriakártya__19
memóriakártya__28




memóriakártya__01
Az anyagot feldaraboltam és párba állítottam őket.
memóriakártya__03
Szükségünk lesz még egy egyszínű anyagra. Én rózsaszín alapon, apró fehér pöttyöset választottam. Ebből kell néhány (8 db) 2,5 cm-es csík és összesen 32 db 9,5 x 9,5 cm-es négyzet. Bélésnek kesztyűbélést használtam. A kesztyűbélést 9,5 x 9,5 cm-es négyzetekre vágtam fel.
memóriakártya__05
Első lépésként keretet készítettem minden képnek. Ha szépen sorban tesszük őket a gép alá, egészen gyorsan lehet vele haladni. Csak utólag vágtam szét a csíkokat.
memóriakártya__06
Készülnek:
memóriakártya__07

Ellkészültek a bekeretezett kis képek. Kivasaltam őket.
memóriakártya__08
A kesztűbélésre rátetttem a pöttyös anyagot, majd a mintás képeket. A két anyag színével van egymásra fordítva!
memóriakártya__09
Körbevarrtam a kis “szendvicseket. Az egyik oldalon hagytam neki kifordítónyílást. Miután kifordítottam őket, kivasaltam a kártyákat és a széleken újra levarrtam.
memóriakártya__12
Elkészültek a kártyák! :) Jöhet a játék!
memóriakártya__14

memóriakártya__20
memóriakártya__21
memóriakártya__22
memóriakártya__23
memóriakártya__26

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése