2015. április 25., szombat

Varrd és tűzd! Készítsünk tavaszi táskát!


quilt-as-you-go táska piros__14

A quilt-as-you-go technikáról már írtam a vendégpapucs készítésekor. Most ugyanezzel a technikával táskát készítettem. Vidám tavaszi (vagy inkább nyári?) színekben.Az elkészítés módja szerintem egyszerű, kezdők is bátran hozzákezdhetnek.  Az elkészítés módját szeretném bemutatni néhány fotóval illusztrálva. Az általam használt szabásminta jogvédett ugyan, de közzéteszek egyet, ami nagyon hasonló, ahhoz amit én használtam.


Az eredi szabásmintát tanfolyammal együtt lehet megvásárolni: Tara Rebman: Quilt-as-you-go patchwork bag
Íme, egy nagyon hasonló táska a Színes ötletek blogjáról:
post_172184_20140527134626

A táska mintázatának elkészítése megegyezik a vendégpapucs mintájának készítésével. ITT olvashatsz erről részletesebben.
A darabok 6,5 cm-es szélesek voltak és  a kunyhó mintának megfelelően körbe-körbe haladtam vele, ameddig csak lehetett. Felvarrtam egy új darabot és menet közben tűztem is.
quilt-as-you-go táska piros__15
 Íme a táska egyik oldala. Amint elkészült, kivágtam beléle a szabásminta lapján meghatározott formát. Elkészítettem a másik oldalát is. Először a pántokat varrtam össze felül, majd a két darabot egymásra fordítva a táska külső részét is, a széleken és az oldalán.
quilt-as-you-go táska piros__01
Az egyik mintás anyagból készítettem még két darabot a szabásminta alapján. Ezeket vetexel erősítettem meg. Ebből lett a táska belső része.A sarkait a szabásmintán látható módon a csücsöktől számított 7 cm-es vonalban (Vigyázva a 45 fokos szög tartására) bevarrtam. Így alakul ki a táska alja és szélessége. A belső részt belehelyeztem a külsőbe és a csücsköknél összevarrtam. Íme, már egészen táska formája van:)
quilt-as-you-go táska piros__02
 A belsejében van két zseb is (ezeket még az összeállítás előtt kell belevarrni!) Egy egyszerű…
quilt-as-you-go táska piros__04
 …és egy cipzáros
quilt-as-you-go táska piros__06
 Elkészítettem a lezáró pántot is. Mágnessel záródik.
quilt-as-you-go táska piros__07
 A táska pánt-részét ferde-pánttal (szegőpánttal) zárhatjuk le. Az egyik oldalon géppel varrtam, majd áthajtottam és a másik oldalon kézzel.
quilt-as-you-go táska piros__08
 Elkészült. Egy nap alatt megvan! :) A táska készítéséről még ITT is olvashatsz.
quilt-as-you-go táska piros__09
quilt-as-you-go táska piros__10
quilt-as-you-go táska piros__11
quilt-as-you-go táska piros__12
 Íme a hozzá illő papucs! :)
quilt-as-you-go táska piros__13-vj_resize
quilt-as-you-go táska piros__14
 Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése