2015. december 6., vasárnap

Karácsonyi takaró

Két évvel ezelőtt kérték tőlem ezt a személyes karácsonyi ágytakarót. Anyukának, vagyis már nagymamának, készült személyre szóló üzenettel. Mindenképpen karácsonyi hangulatút szerettek volna -így a karácsonyi mintás anyagok és a klasszikus piros- fehér -aranya zöld is meghatározta a mintát. Kértek rá karácsonyfát is, én pedig szerettem volna egy kis klasszikus patchwork mintát csempészni bele. Már a takaró elkészítése előtt is sok karácsonyi anyag-maradékom volt, így megint azt a megoldást választottam, hogy az anyagok sokféleségével tettem változatossá a mintát. (Természetesen a takaró befejezés után ismét sok karácsonyi anyag-maradékom lett. Ki érti ezt?)


Készítettem egy kicsit kezdetleges látványtervet. A középmintához az ötletet egy Makower adventi naptár panelje adta. Bár nem a panelt használtam a takaró elkészítéséhez, de a karácsonyfán látható kis minták szintén egy Makower anyag 6 x 6 cm-es kis mintáiból lettek kivágva és felvarrva. A látványtervbe így az eredeti panel került. :)

A végleges minta megváltozott készülés közben, mert nagyon központinak tartottam   a mintás részt. Kapott egy repülő vadlibákból állókeretet:


Ami a méreteket illeti: 200 x 200 cm-es a takaró mérete. A középminta 90 x 60 cm. 
A blokkok 30 x 30 cm-esek. Az első piros  keret 10 cm-es, a vadlibák 20 cm-sek, végül egy újabb 10 cm-es zöld keretet kapott.

Feldaraboltam a  szükséges anyagmennyiséget, de lehet még többet is. :)

  A vadlibák a kerethez: egy piros-egy zöld. :)
Készül az applikált fenyőfa is:



Arany cérnával applikálva! :)




Tűzés előtt. Az épülő házunk még üres hálószobájában találtam akkora helyet, hogy ki tudjam teríteni a kész takarót.


Tűzés és a szegés után:
Árokban tűztem a minta és a keretek mentén. 150 grammos flízt használtam hozzá, így komolyabb tűzés a helyhiány miatt nem is jöhetett szóba, de nem is terveztem, mert cél volt, hogy kicsit puha maradjon a takaró.

 És végül néhány fotó a kész takaróról:
 Készült hozzá két díszpárna is mikulással és hóemberrel.








 

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése