2016. május 17., kedd

Patchwork mobiltok maradék anyagokból




Egy kis színes bababtakarószett maradékait sajnáltam egymástól elkülönítve a maradékos dobozokba rakni. Úgy gondoltam, ezek most is összetartoznak és olyan jól kiegészítik egymást, hogy muszáj valami apróságot még készíteni belőle! 
 Eszembe jutott néhány ötlet,  mi mindent lehet kicsi maradékokból készíteni.  Szeretném bemutatni az elsőt, egy mobiltelefon-tokot.




Az első lépés az anyagok kiválasztása, vagy mondhatjuk úgy is, hogy ez esetben a darabok összeszedése:

Ezután lemértem a mobiltelefonomat, ami 5,5 cm x 10 cm-es.  Az anyagot, majd ketté fogom hajtani, ezért a szélességének  a dupláját kell venni, ami esetemben 11 cm. Ehhez számoljunk még 1,5 cm varrásszélességet, így kaptunk 12,5 centit és akkor adjunk még hozzá a mobil vastagságának méretét is kétszer. Ez még + 3 cm lesz.  Így már 15,5 cm -nél tartok.
A  hosszúságát számolva a varrásráhagyást kell hozzáadni: 10 cm + 1,5 cm= 11, 5 cm. 
Plusz 1-1 cm mindkét oldalona  tűzés miatt. Így a 5,5 cm x 10 cm -es telefonhoz 16,5 cm x 12,5 cm-es négyzetet készítünk.
Következő lépésként összevarrtam a kiválasztott darabokat:

Az egyik mintás darab lesz az előlapja a tokomnak, a másik a belseje.  Úgy gondoltam ide is maradék anyagokat használok fel. A kettő köté kerül a bélés. (kesztyűbélés, vagy vékony vatelin, vlies)

 Az előlapot összevarrtam a  vatelinnel. Aprólékosan tűztem egyenes  és girlandos vonalakkal. Mindenki a saját tudása és fantáziája alapján készítse el a mintát!

 Íme készen az előlap:

Mielőtt az előlapot és a belsőt összevarrnánk, készíteni kell egy kis akasztót, amivel majd összegomboljuk a tok tetejét.
Erre a szívecskés piros anyagot választottam. levágtam belőle egy 3 cm-es csíkot, és azt pántnak hajtogattam össze, majd egyenes varrással levarrtam.


 Kiválasztottam melyik minta legyen a mobiltok eleje. A kicsi apró virágos. A két rész találkozásánál beillesztettem a gomb akasztóját


Összevarrtam a  két darabot.
Az egyik oldal az előlap gazdagon tűzött, a másik oldal pedig a bélés lesz.

Hosszanti vonalán kettéhajtottam a félkész tokot és összegombostűztem. A bélés alján hagytam a  kifordítónyílást.

Kifordítva. A nyílást kézzel összevarrtam és a bélést a tok belsejébe fordítottam. Ha azt szeretnénk, hogy ott is maradjon, nem árt, ha kézzel néhány öltéssel a sarkait összevarrjuk!


Már csak egy gomb hiányzik!










 Jó alkotást kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése