2016. június 8., szerda

Vitorlás a naplementében


Nyári témák után kutava elkerülhetetlen volt, hogy  többször belebotoljak a "vihar a tengeren" nevű blokkba. A minta érdekessége, hogy négyzetekből és háromszögekből áll, mégis úgy értzi az ember, hogy íves varrással van elkészítve. A hullámzás illúzióját kelti a minta megfelelő színezése.  Első ránézésre úgy gondolná az ember, hogy ez nem az egyszerű blokkok közé tartozik. Na, jó nem csak első ránézésre. De mint általában a foltvarrásban itt is alaklmazható olyan "trükk", vagyis olyan technika, ami megkönnyíti a pontosabb kivitelezést. :)


Feltúrva a maradékos dobozaimat többféle kéket, sárgát találtam, de valahogy egyik anyagból sem volt annyi, hogy az eredeti tervet (a Vitorlások a balatoni naplementében) megvarrjam, így végül egy kisebb változat mellett döntöttem. Egy falikép készült belőle.

Így a minta darabjai kellően kicsikék lettek. Elég kicsik, ahhoz, hogy a papírra varrást válasszam technikának. Készítettem hozzá sablonokat, kirakóztam kicsit az anyagokkal és hozzákezdtem:

Igyekeztem a darabokat gazdaságosan vágni, de csak néhány kísérleti darab után jöttem rá, hogy ennél a konkrét darabnál mekkora legyen a negyedelt, felezett négyzetek, téglalapok mérete.

Előbb a 2 és a 4 rész közötti vonalat vartam le, majd az 1 és a 2 következett. Vagy ezt nem így tanítják?? :)  (A sorrend itt felcserélhető volt.)

Egy kész blokkdarabka:



Csendélet a kirakózás közben...





És a kirakó alatt...


A vitorlákonaz un. spinakker gyakran piros színű, de úgy véltem, talán mégsem ez az általános kép a balatoni vitorlásokról. A sarok négyzet színösszeállítása sem tetszett. Eredetileg oda valamilyen sárga-kék anyag illett volna, hogy visszaadja a naplementében elterülő aranyhídat. Sajnos, ilyen anyagom nem volt itthon.

 Elsőre ennyi is elég volt. 25 különböző blokkdarab. A neheze még hátra van, a darabok összevarrása...

Amennyire lehetett ügyeltem a pontos illesztésre. Ezeknél a kontrasztos anyagoknál különösen feltűnő a hiba! A tűzésnél valami újat próbáltam ki, ami tovább fokozza a hullámzást. Nem lett ugyan tökéletes, de szerintem illik hozzá!

Keretezésre várrva, a kész falikép:


A teljes minta terve:


Készült hozzá egy 17 perces videó összeállítás, és nyomtatható sablon. Akinek kedve támadt hozzá, hogy elksézítse a mintát, és szüksége van segítségre, az megkaphatja azt a  Foltvarrás Szilvivel júniusi számának megvásárlásával!



http://www.szilvifoltvarras.hu/?product=foltvarras-szilvivel-2016-junius

Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése