2016. augusztus 8., hétfő

Keleti kényelem avagy, iszlám csempeminta párnán

Ha valakit megfertőz a foltvarrás, mindenhol foltos mintákat lát. Sőt, van amikor ez a fertőzés már a barátokra és ismerősökre is átterjed. :)  
Többször szóba került már, hogy a foltvarrók honnan szerezhetnek inspirációt a munkáikhoz. Gyakran szoktam emlegetni a csempemintákat, amelyek látványos motívumait anyag darabokból is elkészíthetjük. Az már más kérdés, hogy ehhez milyen technikát alkalmazzunk. Csillát is elérte ez a fertőzés, májusban Törökországban járt és  a mindenhol fellelhető iszlám csempemintákról én jutottam eszébe, és a foltvarrás. :)
Az alábbi fotót egy bolt kirakatában készítette. 
Fotó:Szabó Csilla
 Már egy ideje tervezem, hogy tetszetős csempemintákat átültetek folton-foltba, ezért gyorsan összegyűjtöttem néhány ötletet  Az alábbi képen egy igen összetett  iszlám motívum van. Vajon melyik foltos technikával lehet elkészíteni?


Az alábbi festett kép is nagyon tetszett. Ha időm engedi ez lesz a következő:

Forrás:Pinterest
Gondolkodtam íves mintában is. Próbáltam a szememmel követni az "útvonalat", hogy megleljem benne a rendszert. De, talán mégsem ezzel kellene kezdeni, ugye?

Forrás: Pinterest

 Végül ezt az egyszerű mintát választottam.
Forrás: Pinterest

Gondoltam feldobom az egyszínű részeket egy kis batikolt anyaggal. Így esett a választásom az alábbi moda anyagokra:

A kivitelezéshez az ólomüveg technikát választottam, bár van aki szerint ez inkább kelta technika. Az elnevezés nem is fontos, a  választott módszer a lényeg.
Előkészítettem a  minta alapját:


  Majd az elválasztó vonalakat is vékony pántból. Hajtogattam, fűzögettem, végül a  kész darabon vettem észre, hogy egy helyen csak sikerült elrontanom a  "sorrendet".
 Előkészítve a kézi varráshoz:

A tűzéshez már gépet használtam. 
 A párnáthoz készítettem kédert is.
 Be is szegtem vele a kész darabot.


 íme a kész párna:




2 megjegyzés:

  1. Csodaszép !!!!! ha nem mutattad volna a varrás menetét, el nem tudtam volna képzelni,hogyan varázsoltad ezt a párnát.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Egy kis ízelítő! Annak aki ismeri a technikát magát, már csak rajzolgatni kell... :)

      Törlés