2017. január 17., kedd

Asztali futó New York Beauty mintával

Úgy gondoltam az év elejét kezdjük valami igazán színessel. Elég, ha odakint borongós az idő, nem kell, hogy idebent is minden szürke legyen. :) Próbáltam egy-egy blokkon belül csak bizonyos színkombinációt felhasználni, de a végeredmény szép színes lett. Utólag kicsit javítanék a színeken, pedig hidd el, elég sok változatot készítettem tervezéskor. Egy ilyen összetett mintánál nem egyszerű a tökéletes színvilágot meghatározni. Egyáltalán létezik tökéletes színvilág? :)



 Eredetileg ezt a színvilágot képzeltem el hozzá:

Később kicsit módosítottam a színeken, mert találtam egy nagyon szép Robert Kaufman sorozatot, aminek az anyagmintája enyhén márványos (virágmintás). Használtam némi bali batikot is és apró-mintás anyagokat. Csábított a gondolat, hogy az egészet bali batikból készítsem. :) Nagyon különleges darab lett volna, de "szerencsére" nem találtam nekem tetsző színeket belőle. Mondhatni, így fele annyiba került az alapanyag... :)




Természetesen a minta papírra varrással készült. Ha szeretnél részletesebben olvasni róla, akkor ITT és ITT találsz bejegyzést az elkészítés módjáról. Most inkább csak néhány fényképpel szeretném bemutatni a terítő készítésének folyamatát.

A papírra varrás nem tartozik a kezdő foltvarró technikák közé. Bár a minta nehézségét pont nem maga a papírtechnika adja (hiszen az inkább megkönnyíti) hanem a sok ív benne. Hát, azt könnyen el lehet rontani! :)











Összevarrás után. 





Elkezdtem tűzni. Őszintén szólva, koncepció nélkül. Mindössze annyit tűztem ki célul, hogy legyen változatos és mozgalmas a tűzésminta. Jó kis gyakorló-feladatsor minden blokkot kicsit másképpen tűzni. :)

















Ha érdekel a New York Beauty minta, további lehetőségeket és varrnivaló darabokat fogsz találni a Foltvarrás Szilvivel online magazin 2017. januári számában.

Rutinos patchworkos vagy? Szeretnél újabb mintákat, motivációt? Szeretnél még foltos ötletet kapni tőlem? Iratkozz fel rendszeres hírlevelemre, ahol értesítést küldök az aktuális blogbejegyzésekről és az új szabásmintákról, akciókról.  Kattints IDE.


Ha szeretnéd megismerni az eddig megjelent magazinokat, akkor néz körül a webshopban. Az elmúlt egy évben megjelent online magazinokban 50 különböző szabásminta jelent meg, a táskáktól a takarókig: Foltvarrás Szilvivel online magazin:

2 megjegyzés: