2015. március 8., vasárnap

Flic-flac patchwork párna


IMG_0490_resize
 Gyönyörű idő van! Végre kimehetünk a szabadba! Mi is ezt tettük. Felkerekedtünk, biciklire pattantunk és túráztunk egy kicsit a Velencei tó partján. Vittük magunkkal frissen sült túrós bélest, a legújabb patchwork párnámat és egy üveg portói boros-üveget csak a fotó kedvéért! 



A következő képsor segítségével szeretném veletek megosztani a párna elkészítésének menetét. A mintát  és a színösszeállítást a Lena Patchwork magazin egy korábbi számában találtam. Megtetszett a forró nyári  vízparti hangulata. Jobban megvizsgálva az eredeti képet feltűnt, hogy csíkos  és kockás anyagokból készült. Olyan mintázata volt, mint a férfi-ingeknek. Egy korábbi blogbejegyzésemben már bemutattam, hogyan lehet a régi megunt, kinőtt ingeket újrahasznosítani. Itt egy másik megoldás rá!
Szükségünk lesz néhány csíkos, és kockás darabra! (De csak olyanra amit már nem használunk!  )
IMG_0448 másolata_resize
 Vágjunk ki 16 db 11 cm x 11 cm-es négyzetet. (A sablon és a minta 0,7 mm-es varrásráhagyással van számolva.)
IMG_0449 másolata_resize
 Ezeket varrjuk szépe sorban össze:
IMG_0452 másolata_resize
IMG_0451 másolata_resize
 Majd a sorokat is:
IMG_0454 másolata_resize
 Hátul a varrásráhagyást mindig vasaljuk egy oldalra:
IMG_0456 másolata_resize
 A négyzetünket keretezzük be 6,5 cm-es kék csíkkal:
IMG_0457 másolata_resize
Bevallom, kicsit nehéz dolgom volt, mert ezek az ingek nemcsak vékonyak és puhák voltak, hanem kellően csúsztak-másztak is egymáson…
Ha készen van a kockás alapunk, akkor helyezzük rá a sablont a képen látható módon a sarkára. Az átlókat illesszük pontosan a varrásvonalra és rajzoljuk körbe a sablont. A sablon mérete: 7,2 cm x 7,2 cm, amei 0,7 cm-es varrásráhagyást tartalmaz. A belső négyzet így 5,7 cm x 5,7 cm. Ezt két részre kell osztani: 4,5 cm +1,2 cm.
IMG_0459 másolata_resize
 Minden varrásvonalra illesszük rá a sablont és rajzoljuk körbe:
IMG_0460 másolata_resize
 Így néz ki a kockás alapunk összefirkálva:
IMG_0461 másolata_resize
 Vágjuk ki a kis négyzeteket és forgassuk őket el. Már látható is milyen lesz a kész minta:
IMG_0463 másolata_resize
 Varrjuk össze a darabokat:
IMG_0464 másolata_resize
 Először sorokat készítünk…
IMG_0466 másolata_resize
 Majd a varrásvonalak pontos illesztése után elkészül a minta:
IMG_0469 másolata_resize
Az illesztés pontosságát minden varrás előtt ellenőrizzük!
IMG_0467 másolata_resize
 A kék ingből vágtam újabb 6,5 cm-es csíkokat és bekereteztem a mintát:
IMG_0470 másolata_resize
 Kapott bélést és hátlapot (150 grammos flízt és molinót)Majd ragsztóspray-vel rögzítettem egymáshoz a három réteget. A mintát csigavonalban tűztem:
IMG_0473_resize
 Hátoldalnak egyszínű kék pamutvásznat használtam. Kivágtam két darab 30 cm x 37 cm-es téglalapot, amit a hosszanti oldalán beszegtem.A két darabot átfedéssel rátűztem gombostűvel a párna színoldalára és körbevarrtam. A csücsköket lecsíptem, hogy szebben ki lehessen fordítani.
Kifordítás után a szélét újra levarrtam, és elkészült a párnahuzat! A hivatalos mérete 37 cm x 37 cm. Az enyém csak 35 cm x 35 cm lett.
IMG_0513_resize
IMG_0514_resize
IMG_0517_resize
IMG_0583_resize
 Ha nem szeretnél lemaradni az újdonságokról, a további részletes leírásokról, kérlek iratkozz fel a hírlevelemre! A feliratkozáshoz kattints IDE.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése